Tilgængelighedserklæring

Vejen kommune forpligter sig til at gøre webstedet https://boivejen.inst.vejen.dk/ tilgængeligt, jf. ”Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer”.

Oplever du, at der er ikketilgængeligt indhold på https://boivejen.inst.vejen.dk/?

Her har du mulighed for at underrette det ansvarlige offentlige organ om webstedets manglende overholdelse af tilgængelighedskrav i webtilgængelighedsloven. Derudover har du også mulighed for at anmode om oplysninger, som det ansvarlige offentlige organ eventuelt har undtaget i medfør af lovens § 1, stk. 5 (undtagelse af indhold) og § 3, stk. 2 (uforholdsmæssig stor byrde).

Du kan kontakte Vejen kommune, hvis du oplever, at der er ikketilgængeligt indhold på https://boivejen.inst.vejen.dk/

Overholdelsesstatus

Som offentligt organ skal man angive, i hvilket omfang ens websted overholder kravene til webtilgængelighed, som de fremgår af den harmoniserede standard EN 301 549. Overholdelsesstatus kan være:

  1. Webstedet overholder standarden fuldt ud
  2. Webstedet overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
  3. Webstedet overholder ikke standarden (overholder ikke de fleste krav)

Det offentlige organ oplyser at: Webstedet overholder standarden delvist (overholder de fleste krav). 

Det offentlige organ skal derudover beskrive, hvordan de har evalueret webstedet. Her er kategorierne:

  1. Det offentlige organ har selv evalueret webstedet
  2. Vurdering er foretaget af ekstern part
  3. Det offentlige organ har anvendt anden metode.

Det offentlige organ angiver metoden som: Har selv evalueret webstedet.

Evalueringsrapporter

Det offentlige organ har mulighed for at henvise til eventuelle evalueringsrapporter. 

Det offentlige organ oplyser: Ingen henvisning til evalueringsrapporter

Ikketilgængeligt indhold

Det offentlige organ har kategoriseret det ikketilgængelige indhold på dette websted. Under hver kategori kan der være en række emner, som vises med overskrifter samt en forklarende tekst. Et emne kan fx være manglende alternative tekster.

Ikketilgængeligt indhold inddeles i tre kategorier, og omhandler funktion eller indhold, der:

  1. ikke overholder webtilgængelighedsloven.
  2. ikke overholder webtilgængelighedsloven og falder ind under undtagelsen om en uforholdsmæssig stor byrde, fx en rapport eller vejledning der er meget omfangsrig og med en lille læserskare.
  3. ikke er omfattet af webtilgængelighedsloven, som fx tekstning af videoer, der sendes live.

Overholder ikke webtilgængelighedsloven

  • Måleblade fra landinspektører ved grundsalg
    Der er en oversigt over byggegrunde på hjemmesiden. Der ligger for hver udstykning pdf'er med tekniske data som måleblade udført af landinspektører og med tegninger over udstykning.
  • Geotekniske rapporter ved grundsalg
    Der ligger for hver udstykning meget omfattende geotekniske rapporter med tabeller, grafik, tegninger over udstykninger.
  • Salgskort ved grundsalg
    For hver udstykning ligger der salgsplaner med kort og luftfoto over udstykninger.
  • Standardkøbsaftaler ved grundsalg
    For hver udstykning ligger standardkøbsaftaler (udkast til juridisk dokument) på flere sider, som købere skal kunne skrive ud for at gennemgå købsvilkår.
  • Plandeklaration ved grundsalg
    For ældre udstykninger ligger der plandeklarationer med tegninger
  • Forureningsattest ved grundsalg
    Ved nogle af udstykningerne ligger der en forureningsattest fra Region Syddanmark med kort over grunde.

Uforholdsmæssig stor byrde

Ikke udfyldt

Ikke omfattet af loven

  • Online GIS-kort med udstykninger
    Ved grundsalg kan man finde udstykningen på et online GIS-kort.

Initiativer for at opnå en højere grad af webtilgængelighed

Det offentlige organ har mulighed for at beskrive, hvad de gør for at opnå en højere grad af webtilgængelighed på webstedet.

Det offentlige organs beskrivelse:

Vi arbejder med tilgængelighed løbende. Hvis en person har forsøgt at tilgå et af dokumenterne uden held, kan de kontakte Vejen Kommunes Erhverv & Borgerservice på sikker post via www.borger.dk/post og bede om at få dokumentet læst højt - det vil ske inden for 7-10 arbejdsdage.

Håndhævelse af webtilgængelighedsloven

Digitaliseringsstyrelsen fører tilsyn med, om webtilgængelighedsloven overholdes.

Før du kontakter Digitaliseringsstyrelsen, skal du forinden kontakte det offentlige organ med henblik på at løse webtilgængelighedsproblemet. Dette gør du via kontaktinformationen, der fremgår øverst i denne tilgængelighedserklæring.

Hvis du oplever, at det offentlige organ, der har ansvaret for webstedet, ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du sende en henvendelse via henvendelsesformularen.