Tilgængelighedserklæring
Det Kongelige Teater og Kapel forpligter sig til at gøre mobilapplikationen Det Kongelige Teater tilgængeligt, jf. Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer.
Oplever du, at der er ikke-tilgængeligt indhold på Det Kongelige Teater?
Her har du mulighed for at underrette det ansvarlige offentlige organ om mobilapplikationens manglende overholdelse af tilgængelighedskrav i webtilgængelighedsloven. Derudover har du også mulighed for at anmode om oplysninger, som det ansvarlige offentlige organ eventuelt har undtaget i medfør af lovens § 1, stk. 5 (undtagelse af indhold) og § 3, stk. 2 (uforholdsmæssig stor byrde).
Du kan kontakte Det Kongelige Teater og Kapel, hvis du oplever, at der er ikke-tilgængeligt indhold på Det Kongelige Teater:
- Kontaktside: https://kglteater.dk/om-os/om-teatret/adresser-og-telefonnumre?section=27694
- E-mail: kundeservice@kglteater.dk
- Telefon: 33696969
- Kontaktfunktion: admin@kglteater.dk
Du bør ikke angive fortrolige eller følsomme personoplysninger som fx personnummer og helbredsoplysninger, når du kontakter det offentlige organ.
Overholdelsesstatus
Som offentligt organ skal man angive, i hvilket omfang ens mobilapplikationen overholder kravene til webtilgængelighed, som de fremgår af den harmoniserede standard EN 301 549. Overholdelsesstatus kan være:
- Mobilapplikationen overholder standarden fuldt ud
- Mobilapplikationen overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
- Mobilapplikationen overholder ikke standarden (overholder ikke de fleste krav)
Det offentlige organ oplyser: Mobilapplikationen overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
Det offentlige organ skal derudover beskrive, hvordan de har evalueret mobilapplikationen. Her er kategorierne:
- Det offentlige organ har selv evalueret mobilapplikationen
- Vurdering er foretaget af ekstern part
- Det offentlige organ har anvendt anden metode
Det offentlige organ angiver metoden som: Vurdering er foretaget af ekstern part
Det offentlige organ beskriver vurderingsmetoden som: Vi har QA testet app’en i overenstemmelse med kravene i EN 301 549 standarden (WCAG 2.1), bl.a. ved brug af TalkBack/VoiceOver og ekstern tastatur.
Evalueringsrapporter
Det offentlige organ har mulighed for at henvise til eventuelle evalueringsrapporter.
Det offentlige organ oplyser: Ingen henvisning til evalueringsrapporter
Ikke-tilgængeligt indhold
Det offentlige organ har kategoriseret det ikke-tilgængelige indhold på denne mobilapplikation. Under hver kategori kan der være en række emner, som vises med overskrifter samt en forklarende tekst. Et emne kan fx være manglende alternative tekster.
Ikke-tilgængeligt indhold inddeles i tre kategorier, og omhandler funktion eller indhold, der:
- Ikke overholder webtilgængelighedsloven.
- Ikke overholder webtilgængelighedsloven og falder ind under undtagelsen om en uforholdsmæssig stor byrde, fx en rapport eller vejledning der er meget omfangsrig og med en lille læserskare.
- Ikke er omfattet af webtilgængelighedsloven, som fx tekstning af videoer, der sendes live.
Overholder ikke webtilgængelighedsloven
Intet at angive
Uforholdsmæssig stor byrde
-
Understøtter ikke landscape view
Da app’en kun udbydes til smartphones, og ikke tablets, er det blevet vurderet som en uforholdsmæssig stor byrde at ændre designet af app’en til tilpasse sig landscape view.
Ikke omfattet af loven
Intet at angive
Initiativer for at opnå en højere grad af webtilgængelighed
Det offentlige organ har mulighed for at beskrive, hvad de gør for at opnå en højere grad af webtilgængelighed på mobilapplikationen.
Det offentlige organs beskrivelse:
Ingen beskrivelse
Henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen
Digitaliseringsstyrelsen fører tilsyn med, om webtilgængelighedsloven overholdes.
Før du kontakter Digitaliseringsstyrelsen, skal du kontakte den ansvarlige myndighed eller det offentligretlige organ med henblik på at løse webtilgængelighedsproblemet. Det gør du ved hjælp af kontaktinformationen, der fremgår øverst i denne tilgængelighedserklæring.
Hvis du oplever, at myndigheden eller det offentligretlige organ, der har ansvaret for mobilapplikationen, ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du sende en henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen på mail webtilsyn@digst.dk eller indtale en besked på telefon 20 16 36 12.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer din henvendelse og vender tilbage inden 10 arbejdsdage.
Digitaliseringsstyrelsen anvender henvendelserne som input til tilsynsindsatsen for overholdelse af webtilgængelighedsloven. For henvendelser, der ikke er relateret til webtilgængelighed, skal du kontakte den relevante myndighed direkte.